Hakijalle

Hae Erkkoon!

Lukio pitää sinulle kaikki ovet avoinna. Reilusti yli puolet ikäluokasta jatkaa opintojaan toisen asteen koulutuksen jälkeen yliopistoissa ja korkeakouluissa. Näissä oppilaitoksissa opiskelu ja useissa ammateissa, joihin mainituista oppilaitoksista valmistutaan vaativat lukiotasoista yleissivistystä. Lukio-opinnot antavat myös hyvän mahdollisuuden menestyä kansainvälistyvässä maailmassa.

Lukio on myös toisella asteella ainoa oppilaitos, joka tuottaa todellisen jatko-opintokelpoisuuden kaikkiin oppilaitoksiin, koska pelkkä ylioppilastutkinnon suorittaminen ei takaa opiskeluvalmiuksia korkea-asteen koulutuksessa vaan siihen vaaditaan lukio-oppimäärän suorittamista.

Erkko-lukiota esitellään 9.-luokkalaisille ja heidän vanhemmilleen torstaina 18.1.2024 kello 18.30.

Tutustu linjoihin