Tärkeää tietää

Wilma ja sähköinen kalenteri

Wilma

Wilma https://orimattila.inschool.fi/ on tärkein tiedotuksen ja lukion sisäisen viestinnän kanava. Wilmassa kannattaa käydä päivittäin. Wilman kautta voi mm. lähettää viestejä opettajille ja henkilökunnalle, tarkistaa opintojakso-/kurssiarvosanat ja poissaolot ja tulostaa lomakkeita. Muista lukea myös tiedotteet!

Sähköinen kalenteri

Erkko-lukion verkkosivulla on sähköinen kalenteri.

Pysäköinti

Autot, polkupyörät, moottoripyörät ja mönkijät pysäköidään niille osoitetuille paikoille. Jos pysäköintialueella ei ole vapaita pysäköintiruutuja, ajoneuvoille on haettava paikka muualta. Niitä ei saa turvallisuussyistä jättää virheellisesti pysäköityinä oppilaitoksen alueelle. Pysäköintialueella olevat tolppapaikat ovat varattuja koulujen henkilökunnalle. Koulun läheisyydessä olevat pysäköintialueet kuuluu aluepysäköinnin piiriin, ja valvonnasta vastaa Orimattilan kaupunki.

Uskonto lukion yhteisissä tilaisuuksissa

Jos opiskelija ei henkilökohtaisen vakaumuksensa vuoksi halua osallistua uskonnollisiin tilaisuuksiin, hänen pitää ilmoittaa tästä kirjallisesti lukuvuoden alussa ryhmänohjaajalleen.

Vaihto-opiskeluvuosi tai muu opintojen keskytys

Vaihto-opiskelijaksi lähtevien tai jostain muusta syystä opintonsa määräajaksi keskeyttävien täytyy hyvissä ajoin ennen opintojen keskeyttämistä tehdä rehtorille läsnäolovapautushakemus Wilmassa Hakemukset  ja päätökset -kohdassa (oikeasta yläkulmasta Tee uusi hakemus). Vaihtoon lähtevät saavat lukioterveydenhoitajalta rokotusohjeita, mutta rokotukset täytyy hoitaa yksityisesti. Sairauslomista toimitetaan todistukset ryhmänohjaajalle tai rehtorille.

Lukiosta eroaminen

Lukiosta eroavan on käytävä opinto-ohjaajan luona selvittämässä jatkosuunnitelmansa ja täyttämässä eroilmoitus, joka toimitetaan rehtorille. Erotodistus annetaan kansliasta viimeisen jaksoarvioinnin jälkeen. Se pitää viedä seuraavaan oppilaitokseen. Nuorisolaki velvoittaa lukion ilmoittamaan opiskelijan kotikunnan etsivään nuorisotyöhön, jos eroavalla opiskelijalla ei ole koulutus- tai työpaikkaa tiedossa. Koulutuksen järjestäjä voi hyväksyä oppivelvollisen eroilmoituksen vain silloin, kun opiskelija on aloittanut opinnot uudessa tutkinnossa tai koulutuksessa.

Kansliapalvelut

Opiskelijakortti

Erkko-lukiossa on käytössä Slice -sähköinen opiskelijakortti. Korttisovelluksen käyttöönotosta tulee viesti edu.orimattila.fi sähköpostiin. Opiskelijakortti on ilmainen.

Lisätietoa http://www.slice.fi