Tätä on Erkko-lukio

Miksi Erkko-lukioon?

Erkko-lukio on keskikokoinen lukio ja opiskelijaläheinen oppilaitos. Erkko-lukiossa opiskelija opiskelee täsmälleen samat valtakunnalliset lukio-opinnot kuin kaikissa muissakin Suomen lukioissa. Opiskelijalla on mahdollisuus painottaa opintojaan valitsemalla koulukohtainen urheilu- tai robo-medialinja tai opiskelemalla normaalisti yleislinjalla, jossa on myös laaja koulukohtainen valinnaisainetarjonta.

Erkko-lukio on sopivan kokoinen koulu, jossa opiskelija oppii tuntemaan niin opettajat kuin opiskelijatoverinsa. Kaikki opettajat ovat päteviä ja koulun tilat sekä opiskeluvälineet ovat ajanmukaiset. Koulu elää myös ajanhermolla. Erkko-lukiolla on kansainvälisiä hankkeita, olemme kehittäneet hankekoordinaattorina virtuaaliopiskelua koko Päijät-Hämeen alueella ja opiskelijoilla on mahdollisuus vaikuttaa arkipäivän asioihin aktiivisen opiskelijakuntatoiminnan kautta. Erkko-lukiossa on myös panostettu opiskelun ohjaukseen ja opiskelijahuoltoon, joista esimerkkinä opinto-ohjaaja, joka on koko ajan opiskelijoiden käytettävissä.

Erkko-lukio on lähellä ja se tarkoittaa selvää säästöä opiskelijalle. Rahaa eikä aikaa kulu koulumatkoihin ja kallisarvoista aikaa säästyy sekä harrastuksiin että läksyjen tekoon, sillä lukiolaisen arki ei ole vain oppitunnit koulussa vaan tehtäviä pitää tehdä myös kotona.

Syksystä 2021 alkaen toisen asteen koulutus on maksutonta uusille lukion aloittaville opiskelijoille.

Tätä on Erkko-lukio

Kielet Erkossa -esittelyvideo